DH řežba (2015)

DH řežba (2015)

Zveřejnil kwoky 21. dubna 2018

Celkové pořadí:
1. Fatality
2. H34D
3. j.calling.2bad
4. Garret

5.-8. marwel
5.-8. Drekt
5.-8. pestik
5.-8. Pacman13
9.-12. ChimeraEye
9.-12. Indian
9.-12. Laurona
9.-12. PRIVATE MARTIN
13. Hellrampage
14.-21. Kunick
14.-21. Deimos
14.-21. Can
14.-21. Victor
14.-21. Chark
14.-21. Crash
14.-21. Famoss
14.-21. FildasCZ

Jak probíhal turnaj DH řežba?

14. 4. 2015 jsem na blogu DH uveřejnil výzvu, že za měsíc se bude konat turnaj v Quake Live 1v1. Během tří týdnů vyhrazených pro registraci se přihlásilo 21 zvědavých a natěšených hráčů a jedna hráčka.

Systém turnaje byl trochu neobvyklý – nejprve základní skupiny, ze kterých postupovali všichni. Pak následovaly další (rozšířené) skupiny, ze kterých postoupilo 12 nejlepších do play-off. Tam se poté hráči systémem single-elimination dopracovali až do finále. V základních a rozšířených skupinách se hrály vždy dvě mapy a v play-off poté BO3 (na dvě vítězné). Na výběr byly mapy Aerowalk, Blood run a Campgrounds.

Blood run (ztn) Aerowalk Campgrounds (dm6)

Časový harmonogram

Registrace do 4. 5. 2015 23:59
Základní skupiny pátek 8. 5. 2015 – sobota 16. 5. 2015
Rozšířené skupiny neděle 17. 5. 2015 – sobota 23. 5. 2015
Vyřazovací boje (Play-off) neděle 24. 5. 2015 – sobota 30. 5. 2015
Semifinále, finále a superfinále neděle 31. 5. 2015 od 17:00

Základní skupiny

Hráči byli rozlosováni do základních skupin takto:

Skupina A Skupina B Skupina C Skupina D Skupina E
Deimos (deimos284)
Can (Matej32)
Victor (vittor)
Laurona
ChimeraEye (Voidle)
Garret (TheTallestOne)
Drekt
Chark (radekch840)
Crash (Crashlin)
mazar1234
Famoss
H34D (h34D_hUnT3R)
Pacman13 (radar_lev)
PRIVATE MARTIN (PvtMartin)
Fatality (Fatality_cz)
pestik (Steve_CZ)
FildasCZ
marwel (whats_his_face)
Hellrampage
j.calling.2bad (yearynn)
Kunick (Hexaplex)
Indian (indian278)

Už v základních skupinách se daly rozpoznat rozdíly mezi hráči, když některé zápasy končily rozdílem dvou tří fragů a jinde byl rozdíl mnohem větší. Vítězové skupin se zařadili mezi favority celého turnaje (což se nakonec i potvrdilo). H34D, Fatality, Garret a j.calling.2bad často vyprovodili své soupeře i více než dvacetifragovým rozdílem. Za zmínku jistě stojí hned první zápas základní skupiny A. ChimeraEye sehrál dvě zcela vyrovnané mapy s Lauronou – Blood run došel dokonce až do druhého prodloužení. Lepší úvod turnaje jsem si nemohl přát.

Rozšířené skupiny

Všichni pak postoupili do rozšířených skupin a zde se začal lámat chleba. Ti, co se umístili ve skupině na posledních dvou místech, nepostoupili do play-off.

Rozdělení do rozšířených skupin:

Skupina F Skupina G Skupina H Skupina I Skupina J
Garret (TheTallestOne)
PRIVATE MARTIN (PvtMartin)
pestik (Steve_CZ)
Kunick (Hexaplex)
Deimos (deimos284)
H34D (h34D_hUnT3R)
marwel (whats_his_face)
Indian (indian278)
Can (Matej32)
mazar1234
Fatality (Fatality_cz)
Hellrampage
Victor (vittor)
Chark (radekch840)
j.calling.2bad (yearynn)
ChimeraEye (Voidle)
Crash (Crashlin)
Pacman13 (radar_lev)
Laurona
Drekt
Famoss
FildasCZ

Rozdíly ve výsledcích se zmenšily a bylo k vidění více vyrovnaných utkání. Na hráčích bylo vidět, že se postupně zlepšují, více sledují soupeře a dění kolem sebe. Všichni se vyvarovali zásadních chyb a začal ten pravý Quake. Obrovské nervy jsem zažil při sledování zápasu PRIVATE MARTIN vs. Deimos na Campgrounds (3:2) a při obou mapách mezi Deimosem a Kunickem (Aerowalk 7:4, Blood run 3:4). Zbylé nehty jsem si následně ohryzal při zápase Victora s Charkem, kde obě mapy vyhrál Victor o jediný frag. Krásný finiš předvedla také Laurona, která v duelu s Fildasem v posledních sekundách prchala a ubránila tak hubené vítězství 9:8.

Na prvních místech ve skupině se objevila znovu ta stejná jména a již nebylo pochyb, kteří hráči se poperou o vavříny.

Z turnaje mezitím odstoupil Crash kvůli problémům s internetem, mazar1234 kvůli absenci internetu a (i přes postup do play-off) také Hellrampage. Na jeho místo do pavouka jsem tedy musel dosadit někoho jiného, ale situace byla hodně zamotaná. Rozhodl jsem se, že nechám odehrát dodatečný duel a podle něj hráče umístím do pavouka. ChimeraEye a Pacman13 nastoupili do utkání s velkým respektem a s vědomím, že jde o hodně. Nakonec oba zápasy vyhrál ChimeraEye, ale s neskutečnými výsledky – Blood run 1:0 (!!!) a Aerowalk 3:2. Oba hráči mi jistě potvrdí, že to byly pořádné nervy. Na místo Hellrampage tak byl dosazen Pacman13.

Play-off

Skrz play-off propluli úspěšně všichni čtyři favorité. Garret si svůj postup do semifinále ale musel tvrdě vybojovat, protože nad marwelem vyhrál 2:1 na mapy a v rozhodující mapě těsným rozdílem 7:6. Kdo viděl stream, jistě pochopí, že na takový konec zápasu jen tak nezapomenu – marwel už už sahal po vyrovnání a tím i po prodloužení, ale odhodil raketou Garreta v poslední sekundě do teleportu a ten mu tak zmizel z dosahu. Ostatní zápasy v osmifinále a čtvrfinále často připomínaly souboj Davida s Goliášem a odstupy ve výsledcích byly poměrně velké. Svůj podíl na tom má určitě i to, že hráči už neměli co ztratit a pokud prohrávali, snažili se často tlačit vší silou (i kulometem, bez přípravy). To pak pro soupeře znamenalo často několik snadných fragů v řadě a jinak vyrovnaný zápas skončil s velkým rozdílem.

Streamy:
Osmifinále 1 – Laurona vs. Pestik, Čtvrtfinále 1 – Pestik vs. H34D
Osmifinále 2 – marwel vs. ChimeraEye, Čtvrtfinále 2 – Garret vs. marwel
Osmifinále 3 – Pacman13 vs. PRIVATE MARTIN
Čtvrfinále 3 – Pacman13 vs. j.calling.2bad
Osmifinále 4 se nehrálo a Čtvrfinále 4 nebylo streamované.

Finále

Poslední květnovou neděli se pak uskutečnily všechny semifinálové a finálové zápasy včetně superfinále s pořadatelem.

Jako první proti sobě nastoupili Garret a Fatality. Garret i přes statečný boj neměl proti silnějšímu soupeři mnoho šancí a Fatality si zajistil postup do finále.

Druhé semifinále bylo o něco napínavější. H34Dovi se dařilo brzdit j.calling.2badovy akční výpady a poctivě sbíral předměty. Párkrát ho sice soupeř nachytal a zabil, ale nedokázal z toho vytvořit soustavný tlak. H34D tak postoupil do finále.

Do finále postoupili H34D a Fatality a o třetí místo si to rozdali Garret a j.calling.2bad. V obou zápasech byl k vidění parádní Quake a spousta pěkných fragů. Proti Garretovi agresivnější strategie fungovala, j.calling.2bad dokázal postupně odskočit od svého soupeře a vyrovnaným výkonem vybojoval třetí místo s finanční odměnou 300 Kč. Garret tak získal nepopulární bramborovou medaili a 200 Kč.

Finále mezi Fatalitym a H34Dem bylo o poznání napínavější. První zápas musel být po prvním fragu restartován kvůli H34Dovým problémům s internetem. Ty se podařilo rychle odstranit a další zápasy již proběhly bez přerušení. Na Aerowalku začal lépe H34D, ale Fatality mu výhodu rychle sebral a díky soustředěnému sbírání červeného brnění vedl v polovině zápasu 7:3. H34D sice ještě pár fragů získal, ale svému soupeři se již nepřiblížil – zápas skončil 13:6 ve prospěch Fatalityho. V Blood runu se situace opakovala, tentokrát se hráči prohodili. Fatality začal lépe, ale H34D vrátil úder a dostal se do vedení. Od té chvíle se výhoda a kontrola mapy přelévala od jednoho k druhému a byl k vidění skutečně vyrovnaný zápas se vším všudy. To v polovině hry znamenalo skóre 6:6. Fatality pak v sedmé minutě dokázal H34Dovi odskočit po třech bodech v řadě a poslední tři minuty se snažil tento rozdíl bránit. H34D začal tlačit, útočil, sbíral předměty a postupně snižoval až na rozdíl jediného fragu. Těsně před koncem se s Fatalitym porval na krátkou vzdálenost, ale už ho nedorazil. Ranou do zdi se pak oslabený ještě sám poslal k zemi. Zápas tak skončil 11:9 ve prospěch Fatalityho a ten se tak stal vítězem celého turnaje s odměnou 500 Kč. H34D si za druhé místo odnesl 400 Kč.

Na konci si pak ještě diváci mohli užít zápas Fatalityho s pořadalem turnaje, kterým byl Kwoky. Kwokyho trochu omezily v rozletu nepříjemné lagy, ale Fatality byl rozehřátý z finále, takže neměl se soupeřem větší problém a vyhrál obě mapy s dostatečným náskokem i přes několik trochu crazy momentů. Za vítězství v superfinále si Fatality mohl vybrat libovolnou hru a zvolil si GTA V.

Pro první tři byl také připraven milý bonus v podobě DH bodů. Vítězi přistálo na účtu 30 bodů, druhému hráči 20 bodů a třetímu 10 bodů.

Stream:
Semifinále 1 – Fatality vs. Garret, Semifinále 2 – H34D vs. j.calling.2bad, Finále o 3. místo – Garret vs. j.calling.2bad, Finále – Fatality vs. H34D

Screenshoty a dema naleznete zde: Archiv

Tipovačka

Kromě samotného turnaje proběhla navíc také tipovací soutěž, kde mohli všichni uživatelé DH tipnout, kolik celkem bude v základních a rozšířených skupinách vystřeleno raket. Sešlo se celkem 14 tipů. Ty nejlepší z nich byly tyto:
19950 – Laurona
19000 – Kunick
18216 – watchOut
15788 – j.calling.2bad
27001 – H34D
14999 – Famoss

Ve skutečnosti bylo vystřeleno 21069 raket (10218 v základních skupinách a 10851 v rozšířených skupinách). Nejbližší tip měla Laurona a vyhrála tak 5 dolarů do Steam peněženky. Gratuluji!

Pro zajímavost – nejvíce raket v jedné mapě vystřelil Pacman13 na Aerowalku v duelu proti ChimeraEye. Bylo jich 218.

Závěrečné losování

Na závěr turnaje pak byli ještě účastníci, kteří splnili podmínky, zařazení do slosování o 5 her. Seznam výherců a jejich výhry:

Famoss – Hard reset extended edition
Can – Contraption maker
Chark – Waking mars
j.calling.2bad – Planets under attack
Garret – Space farmers

Neprobraný text

28. 5. 2015

Známe třetího postupujícího do semifinále – stal se jím j.calling.2bad. Nejprve Pacman13 porazil 2:0 PRIVATE MARTINA a následně prohrál stejným poměrem s j.calling.2badem. Vítěz se v semifinále utká s H34Dem.

27. 5. 2015

Známe druhého postupujícího do semifinále – stal se jím Garret. Ale bylo to pořádné drama! Nejprve Garret ustál více než pět minut trvající souboj bez jediného fragu a těsně zvítězil na Aerowalku 3:2. Marwel si poté vybral Campgrounds a vyplatilo se – porazil svého soupeře 16:9. Nakonec se oba hráči přesunuli na Blood run, kde se výhody přelévaly od jednoho hráče k druhému. Po osmi minutách si Garret vybudoval pětifragový náskok, ale marwel mocně finišoval. Dokázal snížit až na 7:6 a ještě pět sekund před koncem do svého soupeře pálil rakety. Garretovi se ale podařilo v poslední vteřině zmizet do teleportu a zachránit tak těsné vítězství.

26. 5. 2015

Známe prvního postupujícího do semifinále – stal se jím H34D. Nejprve dokázal pestik porazit 2:0 Lauronu a poté byl poražen stejným poměrem od H34Da. Zítra se nejspíše rozhodne o druhém postupujícím.

24. 5. 2015

Kromě posledního postupujícího ze skupiny I již známe kompletního pavouka. Můžete se pustit do svých rozhodujících zápasů. Pouze si dovolím upozornit na to, že se tentokrát hraje na dvě vítězné mapy a výběr mapy je na trochu jiném principu (vítěž losování vybírá první mapu, poražený z první mapy vybírá druhou).

Z organizačních důvodů prosím odehrajte duely v pavoukovi nejvíce vlevo nejpozději do čtvrtka, abychom to všechno v pohodě stihli.

Hodně štěstí.

22. 5. 2015

Většina duelů v rozšířených skupinách je po dnešku za námi a už známe kompletní postupující ze skupin F a J. V ostatních skupinách ještě něco zbývá a o postupujících se rozhodne zítra.

20. 5. 2015

Dnes se postupu do play-off výrazně přiblížila také Laurona, po neskutečně vyrovnaných zápasech s Fildasem (9:8, 7:3). Kdyby první ze zmiňovaných zápasů končil o sekundu později, dočkali bychom se prodloužení. Laurona ale měla štěstí a prakticky může slavit postup.

Večer se odehrál další vyrovnaný duel, tentokrát obě mapy skončily rozdílem jediného fragu! Victor dokázal takto těsně zdolat Charka (10:9, 11:10).

19. 5. 2015

j.calling.2bad (yearynn) dnes uzavřel své duely v druhém týdnu. Svým soupeřům nedal šanci a suverénně postupuje do playoff z prvního místa ve skupině I. O druhém postupujícím však ještě zdaleka není rozhodnuto.

Drekt a Garret se dnes svými výkony také výrazně přiblížili postupu.

18. 5. 2015

Pondělní odpoledne přineslo celou řadu duelů a některé byly o něco vyrovnanější než včera. Nejvíc to žilo ve skupině G, kde už prakticky známe postupující, jen ještě neznáme přesné pořadí. Během následujících dnů se i v ostatních skupinách strhnou líté boje o postupové pozice.

Původní schéma rozdělení do pavouka nebylo spravedlivé a našel jsem tam dvě velké organizační chyby. Raději jsem to tedy udělal ještě jednou. Stále platí, že postupují dva nebo tři nejlepší ze skupiny, ale změnilo se jejich umístění do pavouka.

17. 5. 2015

Dnes byly odehrány první 4 zápasy rozšířené skupiny. Ve všech se objevili předchozí vítězové základních skupin a nedali svým soupeřím mnoho prostoru.

Od středy 20. 5. do pátku 22. 5. budu mít dovolenou, takže platí víkendový režim. Server je tedy k mání zhruba od devíti hodin ráno až do večera. Termíny nebudu zadávat do rezervačního systému, ať v tom není zmatek – v případě zájmu pište na DH nebo do mailu.

16. 5. 2015

Základní skupiny jsou uzavřeny. Byla odehrána drtivá většina plánovaných duelů, takže vás chci touto cestou pochválit, že jste se mezi sebou dobře domluvili. Hodně mi tím pomáháte, když vás nemusím shánět.

15. 5. 2015

Máme tu předposlední den základních skupin a výsledky nabírají finální podobu. Zbývá už jen jeden „hříšník“, který ještě neodehrál ani jeden zápas.

Victor si po dnešní prohře s Lauronou chtěl spravit chuť a povedlo se mu po velice vyrovnaném boji porazit Cana alespoň na jedné mapě. Oba si tak připsali svůj první cenný bod.

Dnes také mohu uzavřít skupinu C, kde nakonec tři hráči získali po dvou bodech. Sečetl jsem tedy výsledky jejich vzájemných zápasů a určil pořadí takto: C2 – PRIVATE MARTIN (PvtMartin), C3 – Famoss, C4 – Pacman13 (radar_lev)

A dohráno máme i ve skupině E, kde dnes hráči odehráli 4 zbývající duely. Vítězem skupiny se nakonec stal j.calling.2bad (yearynn).

12. 5. 2015

Včera a dnes do tabulky přibylo dalších 6 odehraných map a také známe vítěze skupiny C, kterým se stává H34D.

10. 5. 2015

Dnešek byl dnem plným kvejka.
H34D si hned na ráno pozval Famosse. Na obou stranách byly menší technické problémy, ale nakonec se podařilo odehrát dva regulérní duely, které oba vyhrál H34D. Ujímá se tedy vedení ve skupině C.

Pak se spustila lavina zápasů ze skupiny D, která pokračovala i ostatními skupinami. Nakonec z toho bylo celkem 32 (!!!) odehraných map.

Skupina D je tedy již celá dohraná (vítězem se stal Fatality) a v B a C už toho také moc nezbývá. Nejméně toho je odehráno ve skupině A.

Dnes jste mi dali pořádně zabrat, ale stálo to za to. Viděl jsem hodně snahy, hodně pěkných situací, vyrovnané souboje a u mnohých jsem pozoroval i postupné zlepšení a přizpůsobení. Doufám, že jste se bavili alespoň tak dobře jako já.

9. 5. 2015

j.calling.2bad si dnes připsal další dvě vyhrané mapy, tentokrát proti Kunickovi. Nejprve na Aerowalku svědomitým sbíráním předmětů donutil soupeře spíše prchat až do sedmé minuty, kdy Kunickovi zkolabovalo PC. Hráči se domluvili, že se zápas opakovat nebude. Následně si Kunick musel protrpět ještě výprask v Blood runu. Skupina E tak jako první začíná nabírat finální obrysy.

Trochu vyrovnanější bitva byla vidět ve skupině D mezi marwelem a pestikem. Marwel sice ovládl Campgrounds, ale v Blood runu ho pestik dotáhl na rozdíl jediného fragu! Marwelovi se podařilo v závěru zápasu získat náskok a už se nenechal nachytat na hruškách.

8. 5. 2015

V tento sváteční den se odehrálo další velmi zajímavé utkání – Laurona vs. ChimeraEye (Voidle). Soupeři spolu sehráli dvě neskutečně vyrovnané partie, kdy rozdíl v obou byl pouze jediný frag! Obě vítězství nakonec ukořistil Voidle, ale k jednomu se musel prokousat až v druhém prodloužení. Tím se tedy ujímá i vedení ve skupině A.
Těším se na další podobné nervydrásající zápasy 🙂

Ledy se hnuly také ve skupině E, kde si po vzájemném zápase rozdělili Hellrampage a j.calling.2bad každý po jednom bodu.

6. 5. 2015

Máme za sebou první dramatický zápas – mezi Crashem a Garretem. V první mapě (Blood run) se Garret chopil vedení a pomocí přesného railu a lightningu soupeře nepustil k žádnému obratu. V Campgrounds byla situace přesně opačná. Crash vedl v polovině zápasu už 5:0, ale Garret ještě dokázal zabrat a na první pohled prohraný zápas těsně otočil na svou stranu. Děkuji za pěknou zahajovací bitvu.

5. 5. 2015

Systém turnaje

Pokud vám nebude cokoliv jasné, nebojte se zeptat.

Hráči budou rozlosováni do pěti základních skupin po čtyřech hráčích (ve dvou skupinách bude pět hráčů). Hráči odehrají zápasy každý s každým.

Do rozšířených skupin postupují všichni. Opět bude vytvořeno pět skupin po čtyřech hráčích a hráči odehrají zápasy každý s každým. Z rozšířené skupiny postoupí celkem 12 hráčů do play-off (2 ze skupiny o čtyřech hráčích a 3 ze skupiny o pěti hráčích).

V play-off budou hráči rozděleni do pavouka. Semifinále a následující zápasy budou streamované prostřednictvím Twitch.tv.

Každá mapa se hraje na 10 minut. V případě nerozhodného stavu se pokračuje dvouminutovým prodloužením. Pokud ani prodloužení nerozhodne, pokračuje se dalším prodloužením. Hraje se tak dlouho, dokud na konci prodloužení jeden hráčů nemá větší skóre.

Základní skupiny – 1. týden

Skupiny budou označeny písmeny A až E. A a B bude mít 5 hráčů, ostatní skupiny 4 hráče. Hraje každý s každým.
Hráči před zápasem provedou losování (ve hře nazváno Cointoss) a vítěz losování jednu mapu vyřadí. Zbylé dvě mapy se odehrají. Celý zápas tak může skončit 2:0 nebo 1:1. Ze základní skupiny postupují všichni do rozšířené skupiny.

Hráč získá 1 bod za každou vyhranou mapu – celkem tedy může za každý zápas získat maximálně 2 body. Za výhru v prodloužení získá 0,7 bodu, za prohru v prodloužení 0,3 bodu. Za prohru hráč získává 0 bodů. Za nedostavení se k zápasu a následnou kontumaci bude udělena penalizace -0,1 bodu za každou vynechanou mapu.

V případě rovnosti bodů ve skupině rozhodne o pořadí pořadatel.


Výsledky

Odehrané zápasy



Rozšířené skupiny – 2. týden

Skupiny budou označeny písmeny F až J. Hráči jsou do skupin přidělení podle svých výsledků v základní skupině a to tak, že do rozšířené skupiny nastupují vždy první až pátý, každý z jiné základní skupiny, podle následujícího klíče:

Skupina F Skupina G Skupina H Skupina I Skupina J
B1 C1 D1 E1 A1
C2 D2 E2 A2 B2
D3 E3 A3 B3 C3
E4 A4 B4 C4 D4
A5 B5      
Skupina F Skupina G Skupina H Skupina I Skupina J
Garret (TheTallestOne) H34D (h34D_hUnT3R) Fatality (Fatality_cz) j.calling.2bad (yearynn) Laurona
PRIVATE MARTIN (PvtMartin) marwel (whats_his_face) Hellrampage ChimeraEye (Voidle) Drekt
pestik (Steve_CZ) Indian (indian278) Victor (vittor) Crash (Crashlin) Famoss
Kunick (Hexaplex) Can (Matej32) Chark (radekch840) Pacman13 (radar_lev) FildasCZ
Deimos (deimos284) mazar1234      


Systém hry i bodování v rozšířené skupině jsou stejné jako v základní skupině.


Výsledky

Odehrané zápasy



Vyřazovací boje (Play-off) – 3. týden

Do vyřazovacích bojů (pavouka) postupují dva nebo tři nejlepší z každé rozšířené skupiny takto:

Skupina F Skupina G Skupina H Skupina I Skupina J
F1 G1 H1 I1 J1
F2 G2 H2 I2 J2
F3 G3 H3 I3 J3
F4 G4 H4 I4 J4
F5 G5      

podle následujícího klíče:

Hráči před zápasem provedou losování (ve hře nazváno Cointoss) a vítěz losování si vybere první mapu. Druhou mapu pak vybírá poražený z první mapy. Nakonec se odehraje zbývající třetí mapa. Pokud hráč vyhraje první dvě mapy (tedy dosáhne skóre 2:0), třetí mapa se již nehraje. Celý zápas tak může skončit 2:0 nebo 2:1. Poražený z turnaje vypadává.

Semifinále, finále, superfinále – 31. 5. 2015

Z play-off postupují 4 hráči do finálových bojů.

Systém hry je stejný jako v play-off.

Poražený v semifinále postupuje do finále o třetí místo.

Všechny zápasy od semifinále dál se již budou hrát na serveru pořadatele. První semifinále bude zahájeno 31. 5. 2015 v 17:00.

Po každém zápase

Následující ustanovení neplatí pro semifinále a pozdější zápasy.

Po odehrání zápasu oba hráči napíšou e-mail s výsledkem pořadateli (na adresu kwoky@seznam.cz) včetně screenshotů se závěrečným skóre. Do předmětu e-mailu uveďte předmět ve tvaru:

DH řežba – <váš nick na DH>

tedy například

DH řežba – Kwoky

Pokud bude mapa dohrána v prodloužení, uveďte to v textu e-mailu!

Uvítám, když do e-mailu připojíte i nahraná dema ze zápasu (návod, jak nahrát demo, najdete na konci této stránky).

Herní server

Pořadatel zajistí jeden herní server, který bude k dispozici na vyžádání (musím být u PC) a můžete si ho předem zarezervovat. Velmi bych ocenil, kdybyste rezervaci provedli alespoň den dopředu. Při rezervaci je vyžadován e-mail a telefonní číslo, ale to vyplňovat nemusíte – stačí jméno (do mailu napište a@a.aa a do telefonu 123456789).
Heslo k serveru bude vždy „dh2015“. Hráči se mohou domluvit a zápas odehrát na jiném serveru dle vlastního uvážení.

Pokuste se odehrát všechny zápasy včas. Zápasy, které nebudou odehrány včas, mohou být zkontumovány.

Diskuze

Losování (Cointoss)

Jeden z hráčů napíše do chatu, zda chce hlavu (heads) nebo orla (tails). Poté v menu hry klikne na Callvote a poté Cointoss. Hra po chvilce napíše výsledek.

Jak vypadá duel

A takhle vypadá duel na vrcholové úrovni:

Užitečné odkazy

Základní tipy pro duel

Podrobné tipy pro začátečníky

Úplně nejpodrobnější tipy pro duel

Automatické nahrávání dem a dělání screenshotů

Stačí v menu hry (Game settings – Advanced – Game options) nastavit v položce Auto Record Actions hodnotu Demo+SS – viz obrázek. Demo a screenshoty se pak automaticky ukládají do složky s hrou.

Lépe viditelný model soupeře

V menu hry (Game settings – Advanced – Team options) si můžete nastavit univerzální a více viditelný model soupeře. Obvykle se používá model Keel nebo TankJr v zelené nebo bílé barvě. Model můžete nastavit vpravo v kolonce „Force enemy model“ a barvu si zvolte pomocí posuvníků. Tak bude zajištěno, že svého soupeře už nikdy nepřehlédnete.

Občas se stane, že se model ve hře nenačte. Stačí na chvilku stisknout klávesu Tab, hra se na chviličku kousne a model se načte. Pak se bude zobrazovat správně.



Rozhovor s pořadatelem


1) Kdy se zrodil nápad uspořádat turnaj v Quake Live?
Kwoky:
Začátkem roku 2015 jsem se s kamarádem watchOutem zúčastnil duelového turnaje v Quake Live, ze kterého jsem si odnesl i přes značnou snahu krásné poslední místo 🙂 Líbila se mi ta chuť „velké akce“, kde o něco jde a bylo mi líto, že hráči nemají možnost změřit síly na neprofesionální úrovni. Ve fotbale je deset úrovní soutěží, ale v Quake jen jedna. Pak se to na DH nějak sešlo, že jsme začali pořádat čtvrteční masakry, pořídil jsem Pro účet a to už byl jen krůček k DH řežbě.

2) Jak probíhaly přípravy?
Kwoky:
Nosil jsem v hlavě různé systémy turnaje a pořád se mi na nich něco nezdálo. Kreslil jsem si je na papír, hledal příklady z historie, generoval pavouky.

Až do posledního dne před zahájením turnaje jsem pořád vymýšlel co nejlepší systém tak, aby se o vítězi rozhodlo rychle, spravedlivě, ale aby si všichni dost zahráli. Nakonec jsem z toho udělal třítýdenní maraton, takže to „rychle“ jsem nesplnil.

Chtěl jsem hráče motivovat, aby se přihlásili, takže jsem vymyslel ceny pro vítěze a navíc ceny pro všechny v závěrečném losování. To se myslím povedlo a přihlásilo se 22 hráčů. Jistě k tomu přispěla i jednoduchá registrace a nulové startovné. Někteří potřebovali jen trochu povzbudit 🙂

Nejtěžší bylo napsat pravidla. Chtěl jsem je udělat maximálně stručná a jasná, ale postupně jsem pořád něco upřesňoval a trochu to narostlo. Část věcí jsem nepopsal do detailu a nechal jsem si tak volnou ruku v případě řešení nějakých problémů.

3) Kolik lidí se na přípravě turnaje podílelo?
Kwoky:
Většinu organizace jsem dělal sám. Párkrát mi pomohl j.calling.2bad, když pro zájemce vytvořil server (tímto mu děkuji). O bodech, kontumacích a podobných věcech jsem se radil s watchOutem, který mi několikrát dobře poradil (také velké díky i tobě). S odesláním hromadné zprávy přes DH poštu mi pomohl Memphis (děkuji).

Velké díky si zaslouží i účastníci turnaje, kteří odepisovali na mé zprávy a s domlouváním zápasů nebyly velké problémy. Bez jejich spolupráce by to jistě dopadlo katastrofálně, takže děkuji i jim, že k tomu přistoupili zodpovědně a ohleduplně.

4) Startovné? Sponzor?
Kwoky:
Chtěl jsem, aby se hrálo o zajímavé ceny. Nejprve jsem zvažoval malé startovné (50 Kč), ale to jsem zavrhl z obavy, že bude malá účast. Takže jsem to nechal bez startovného a začal jsem se obávat, že bude obrovská účast 🙂 – oslovil jsem cca 300 uživatelů DH.

Z řad hráčů se vynořil také jeden sponzor, který přispěl na ceny za třetí a čtvrté místo. Děkuji za tuto milou nabídku.
Celkem mě turnaj stál asi 3900 Kč (3600 Kč ceny, 300 Kč server) + několik desítek hodin času, který jsem si opravdu užïl 🙂 Nelituji ani koruny. Mohl jsem si díky tomu otestovat své organizační a technické schopnosti, time management a nakonec v superfinále i psychickou (ne)odolnost, takže to pro mě byla velmi cenná zkušenost.

5) Jaké byly v průběhu turnaje největší problémy? Jak probíhalo domlouvání zápasů a streamování?
Kwoky:
Domlouvání zápasů byla velká neznámá. Nechal jsem to na hráčích a jejich schopnosti se mezi sebou domluvit. Aby vše proběhlo hladce, snažil jsem se rychle dávat aktuální výsledky na turnajový web, aby každý věděl, s kým má ještě hrát. Velká část účastníků využila rezervační systém, což mi ušetřilo práci a nervy. Občas někteří hráči nestíhali odehrát své zápasy, ale když už si někdo zarezervoval server, tak přišel.

Ze streamování jsem byl hodně nervózní, ale zároveň jsem se i těšil. Jakmile jsem to veřejně slíbil, už nebyla cesta zpět 🙂 Nakonec se ukázalo, že se lidem komentář líbí a postupně se mi podařilo odbourat některé neduhy v mluveném projevu. A zjistil jsem, že mám tragický mikrofon.

Největší komplikace mi způsobovaly občasné výpadky internetu, ale podařilo se to vždycky nějak „protlačit“.

6) Plánuješ něco dalšího?
Kwoky:
Napadají mě další myšlenky na turnaj nebo ligu, ale zatím nic konkrétního nechystám. Soustředím se teď na zkouškové období ve škole a rád bych dohrál pár singleplayerových her, na které jsem poslední dobou neměl čas. Takže minimálně o prázdninách nic neplánuji.

7) Kdybys mohl turnaj zorganizovat znovu, co bys udělal jinak?
Kwoky:
Jen stručně – zařídil bych víc serverů (aspoň 2), zavedl bych povinná dema ze všech zápasů a striktnější pravidla kolem kontumací. A snažil bych se sehnat ještě víc hráčů, aby to bylo co nejpestřejší.

8) Pokud se někdo rozhodne organizovat podobnou akci, třeba i v jiné hře, co bys mu poradil?
Kwoky:
Určitě bych doporučil udělat turnaj výrazně kratší – jedno nebo dvou denní. Organizace a příprava je v takovém případě o něco náročnější, ale zase je turnaj dřív odehraný. Také bych viděl jako rozumné rozjet více serverů a pořídit lepší mikrofon na streamy.

Rozhovor s účastníky
Po skončení turnaje DH řežba jsem oslovil všechny účastníky a zaslal jsem jim následujících pět otázek. Níže si můžete přečíst jejich reakce (účastníci jsou seřazení podle celkového pořadí v turnaji).


1) Můžeš se krátce představit? Jaká je tvoje herní historie a historie v Quake Live (Q3A)? Jaké jsou tvé herní i neherní úspěchy?
2) Co jsi od turnaje očekával a splnila se tvá očekávání? Proč ses do turnaje přihlásil? Lákaly tě ceny?
3) Jak jsi spokojený se svým výkonem v turnaji?
4) Co se ti líbilo, ať už organizačně, nebo jsi třeba sehrál nějaký skvělý zápas?
5) A co se naopak nepovedlo. Co by se dalo vylepšit?

1. Fatality
1) Jmenuju se Marcel, jsem z Českých Budějovic, letos mi bude 27 let a hrám se věnuju od malička. Klanově jsem začal hrát od roku 2004 F.E.A.R., kde jsem měl nějaké úspěchy, poté s menšími či většími zářezy také Call of Duty 2, Counter-Strike: Source, Day of Defeat: Source, Quake 4, Quake Live, StarCraft 2 a HearthStone. Quake 4 jsem hrál jen krátce, to pravé začalo až s Quake Live, kde jsem hrál s oldschool hráči klanu blow, kteří mě toho hodně naučili a hráli jsme docela dobře týmové soutěže. Takhle to běželo asi dva roky, z této doby žádné achievementy nemám, hráli jsme jen for fun a bylo to super. Mezi moje největší „neherní“ úspěchy počítám dvě věci, že jsem dokázal shodit téměř 30 kg váhy (ze 110 kg na 81) a že jsem po 6,5 letech přestal kouřit (již 2,5 roku čistý).

2) Od turnaje jsem očekával nejméně finále vzhledem k tomu, že zde byla spousta nováčků a já měl dost nahráno z dřívější doby. Jediní, koho jsem se trochu obával, byl jay (j.calling.2bad – pozn. pořadatele) a head. Do turnaje jsem se přihlásil, protože mě právě lákala možnost vybrat si za vítězství v superturnaji MGS 5: Phantom Pain (což nešlo, tak místo toho „cena útěchy“ GTA 5 :-D). (MGS ještě není vydaná hra a nešlo ji koupit – pozn. pořadatele). Jinak já jsem duely nikdy moc nehrál v žádné hře (jen trochu v Quake 4), takže kdyby tam nebyla možnost si samostatně vybrat AAA hru, asi bych do toho nešel, i když head by mě asi ukecal 🙂 Duely mě jednoduše moc nebaví, radši si zahraju team deathmatch s nějakým teamplayem. Finanční ceny byly super motivací pro ostatní hráče, palec nahoru.

3) Nebyl jsem spokojený s mým výkonem ve finále. Věděl jsem, že head hodně fetoval (trénoval – pozn. pořadatele), aby mi byl vyrovnaným soupeřem (kdyby měl o měsíc víc času, určitě by mě porazil), ale to nemůže omluvit to, že jsem se v ztn musel o výsledek hodně bát a posledních pár minut zbaběle zdrhat, což je přesně to, proč nemám rád duely konkrétně v QL. Účel světí prostředky, ale hrdý jsem na sebe nebyl, nemusel jsem tam jít do pár situací tak po hlavě a spíš naopak pomalu střádat itemy a pak si dojít pro easy frag, ale já už se viděl na trůnu a tak jsem některé situace hodně podcenil. Ale Head hrál dobře, strategicky si vybral jako první Aerowalk, kde zřejmě tušil, že nebude mít moc šancí, naopak na pomalejším ztn a případně dm6 měl určitou možnost a když vyhrál cointoss, tak jsem prostě věděl, že první bude Aero 🙂

4) Líbila se mi celková organizace. Byla vidět zapálenost do příprav, do statistik (počítání raket), Je úctyhodné, že se o to Kwoky staral víceméně sám a ještě do toho dal spoustu ekonomických prostředků, zakládal nám servery, to je servis jak pro šejky. Jen teda polonahé servírky dobrého jídla a pití chyběly (námět pro další ročník?) 😀

5) Vylepšit by se dali hráči. Tedy hráči, co z různých důvodů neodehráli svoje zápasy, ať už ve skupině či v play off (oni ví, kteří). Dvě mapy v QL je 20 minut, to by měl zvládnout každý.

2. H34D
1) Troufám si říct, že už jsem docela ostřílený, v době vydání článku nejspíš už 27 letý pařan. Quake 3 jsem hrál hned v době vydání, trénoval jsem s boty skoro denně po nějaké 2 roky a pak jsem se k němu průběžně vracel, ať už na LANkách nebo online, abych si střílení osvěžil. Primárně jsem hráč RTS, v čemž mám i pár pěkných úspěchů, na které jsem náležitě hrdý. 🙂 Byl jsem nejlepším hráčem ČR/SR ve Warcraftu 3 a poté i Starcraftu 2. Věnoval jsem „závodnímu hraní“ kus života a ničeho nelituju. Ten pocit, kdy se člověk pečlivě připravuje na turnaj, je zoufalý ze svých proher, ale nadšený z pokroku, ten pocit, kdy pečlivě studuje soupeře a nakonec kdy může vše zúročit v turnaji, nejlépe třeba na pódiu i s diváky a fanoušky, je zkrátka k nezaplacení. Ve hraní her vidím sport, podporuju to a baví mě to, byť za poslední rok už jen z pohledu diváka. Na QL turnaj jsem se docela připravoval, protože vzhledem ke své „profesionální deformaci“ už nedokážu tyhle kompetitivní hry nebrat vážně. Měl jsem motivaci, proč se snažit, takže jsem si i trénink užil. 🙂

2) Turnaje jsem se neúčastnil kvůli cenám, nepočítal jsem s nimi. Mám rád Quake a turnaj mi dal důvod, proč ho hrát, proč se zkusit zlepšit a proč se pokusit porozumět duelu. 🙂 Od začátku jsem očekával 2. místo a to se potvrdilo.

3) Noo, jak se to vezme, dalo se očekávat, že budu druhý, ale tajně jsem doufal, že bych mohl překvapit ve finále. 🙂 Vzhledem k tomu, že jsem kvůli turnaji trénoval, myslel jsem, že bych mohl podat o malinko lepší výkon, ale i tak to šlo. 🙂

4) Organizace byla skvělá. Vlastně jsem na začátku vůbec nečekal, že bude turnaj organizačně tak náročný – mít neustále připraven server. Ale Kwoky to dokázal a bez něj by se to jednoduše neodehrálo. Hledat složitě free server, vypořádávat se s cizími hráči, to by se nedalo…

5) Systém turnaje mně osobně nebyl úplně nejbližší. Raději bych viděl jen jedny základní skupiny a pak full double elimination pavouka…

3. j.calling.2bad
1) Jmenuju se Jarda, v kvejku Yearynn, na DH džejkól, v jiných okruzích JsVengeance…no zkrátka jsem kluk mnoha nadbytečných přezdívek. Hrami zabíjím čas od takových čtyř let, kdy jsem začínal na NES, pak zpětně pokročil i na Atari 2600, cestou pod ruky dostal i C64…nikdy na ty časy nepřestanu vzpomínat s úsměvem na tváři. Byly to herně daleko jednodušší časy.

Co se Quake týče, 3 Arena byla jedna z prvních záležitostí, které jsem spatřil na bráchovém prvním kompu. Tam jsem ostatně viděl všechny své první plně 3D hry, a ze všech jsem nestíhal chytat dech. Ten pocit, když, zvyklý na již vykopávkové systémy, jsem prvně viděl v pohybu Tomb Raider 3…to se žádné hře ještě nepovedlo zreplikovat. 🙂 Každopádně Quake – Hrál jsem jak blbeček pořád dokola tamní singl kampaň, prostě mě to děsně bavilo. Pak u nás ještě na čas ale bydlel i druhý brácha i se svým kompem a najednou jsme měli ideální setup pro domácí mulťák. Takhle jsme vydrželi blbnout necelý rok, než jsme srovnatelně vzpláli až s UT’04.

Co se úspěchů a neúspěchů týče, nic vyloženě nestojí za řeč. Nicméně své speedruny zmíním, y porque no:
Tomb Raider Chronicles 1:13:28
Tomb Raider Legend 0:37:32
Tomb Raider Underworld 0:25:26
Obzvláště pyšný jsem na ten Legend – tam jsem posledních 58 vteřin opakoval 17247x (ano, počítal jsem), zabralo mi to měsíc. Měsíc na poslední připrděnou minutu hry. Urgh, rudnu jen si na to vzpomenu.

No a třetí místo v DH turnaji taky není vůbec špatné. 🙂

2) Očekával jsem hlavně super zábavu a taky to, že se leccos přiučím. V těchto směrech byla moje očekávání zcela vyplněna. A ceny samozřejmě taky lákaly. Je to holt o něčem jiném, když člověk ví, že opravdu může něco vyhrát a není to jen o štěstí. 🙂

3) Až do semifinále jsem byl se sebou vcelku spokojený. Souboj s H34Dem jsem ale totálně po**al. Bohužel se připletly zdravotní komplikace a zrovna v tu neděli to vypuklo, takže se mi ani pořádně nechtělo hrát. Tím nechci říct, že bych jinak H34Da porazil, je to rozhodně velmi silný hráč, ale na druhou stranu si jsem jistý, že jsem mohl hrát mnohem líp a daleko víc mu zavařit.

4) Hodně jsem ocenil (byť jsem to sám nepotřeboval), že Kwoky dostál svému slovu a kdykoliv jsem se přihlásil do hry, ten jeho server tam byl. A že kdykoliv tam neměl být, dopředu na to upozornil. Všechna čest, možná to někomu příjde jako samozřejmost, ale já jsem mnohem víc zvyklý na laxnější přístup. Myslím si, že to zvládl na výbornou.

5) Tohle není ani tak moc chyba organizace jako prostě smolné množství přihlášených hráčů, ale opravdu to chtělo větší počet střelců. Mohlo pak v rosteru být víc map, hrát na tři v případě remízy už v základních skupinách, apod. Ale to nemůžu nikomu reálně vyčítat, takže snad jedině povzdechnout a doufat, že příště se přihlásí lidí víc. 🙂

4. Garret
1) Q3A jsem začal hrát někdy v roce 2001 a zaměřoval jsem se převážně na singleplayer. Po dokončení hry na Nightmare obtížnost jsem si párkrát zahrál s kamarádem několik matchů po různých hernách nebo na kolejích, bylo to vždy ale jen pro zábavu, bez nějaké větší výzvy. Naposledy jsem Q3A hrál někdy v roce 2004 a po ukončení vysoké už jsem ho nehrál dalších 10 let. Až tady, na DH, mě navnadila diskuze v Quake Live a rozhodl jsem se ho znovu nainstalovat. Odehrál jsem pár zápasů s botem a paxem se vrhnul rovnou na DH turnaj.

Jinak žádné jiné mupltiplayerové úspěchy nemám, jsem vlk samotář a hraju převážně singleplayer. Chvíli jsem zkoušel Call of Duty 2, kde jsem vystupoval pod nickem Alenka. Dostal jsem pár nabídek do českých clanů, všechny jsem ale odmítl.

2) Samotné ceny mě osobně nelákaly, šlo mi jen o to se porovnat se zdejším osazenstvem, pobavit se a získat jakousi „kvejk prestiž“ 🙂

3) První tři místa bych si z fleku tipnul už na začátku turnaje. Fatality a H34D byly tutovky, j.callinga jsem viděl hrát na nějakém demo záznamu a bylo mi jasné, že se umístí hodně vysoko. Naopak mé umístění na čtvrtém místě jsem opravdu nečekal, ale nutno dodat, že Marwel byl hodně vyrovnaný soupeř a mnohdy měl i navrch.

4) Turnaj byl parádní. Kwoky to zorganizoval fakt skvěle a věnoval se tomu s maximální péčí. Klobouk dolů nejen před financemi, které do turnaje vrazil, ale hlavně před časem, který ho to stálo. Skvělý zápas? Jednoznačně ten infarkťák s Marwelem.

5. – 8. pestik
1) 20 let, Brno. V herním světě teď trávím nejvíc času se svým klanem Crimson Sky Menace. Původní zaměření byla hra Guns of Icarus, teď jsme se přesunuli do vesmíru 🙂 (Warframe a také zvláštní potenciál má hra Fractured Space). S Quake Live jsem před turnajem zkušenosti neměl žádné, Q3A jsem trošičku hrál jako malý.

2) Do turnaje mě dostala trochu nostalgie a hlavně ta výzva zkusit hru trochu ovládnout na slušnější úrovni. Z nějakého důvodu jsem si myslel, že mě podrží moje stovky hodin v Team Fortress 2 :D. Ceny také vypadaly lákavě, ale zisk jsem ani nečekal 🙂

3) Po úvodním výprasku od marwela a Fatalityho jsem si dal cíl získat aspoň bod. Nakonec z toho byla Top 8, to je určitě nad očekávání.

4) Organizačně určitě skvěle fungoval systém domlouvání si časů, se všemi se dalo dohodnout. Vlastní server pořadatele byl parádní, stejně tak jeho odborný komentář k pozdějším zápasům.

5) Škoda některých, kteří museli turnaj ukončit dřív, nebo neodehráli ani zápas. Ale chápu, real life má přednost 🙂

5. – 8. Pacman13
1) Jsem mladý student, pocházející z Ostravy, kterému je 16 let. Miluji počítačové hry. Moje první seznámení s hrama bylo v roce 2004, a to jsem hrál Need for Speed: Hot Pursuit a Colin McRae Rally 2. V té době jsem to naprosto žral, a to i můj taťka, který v té době hrál Return to Castle Wolfenstein. Byl jsem podělaný strachy, ale rád jsem se díval na taťku, jak to hraje. No, postupem času jsem stále hrál a hrál. To mi nakonec v roce 2012 vyneslo vítězství v soutěži o tablet ve hře F1 2010. To byl můj takový první úspěch, a jsem na to doteď pyšný. Pak jsem se ještě objevil na XZone Roadshow, kde jsem skončil druhý ve hře Gran Turismo 5. Taky spokojenost. No a kdy jsem se setkal s Quakem? Bylo to taky už u taťky, ale to hrál teprve první díl. Ke 3. dílu jsem se dostal až někdy v roce 2008, a to už rok nato vyšel Quake Live, tak jsem to zkusil, a nevzalo mě to. Nakonec až to vyšlo na Steam, tak jsem si to stáhl, a někdy si zahrál.

2) Od turnaje jsem čekal zábavu a vyzývaní soupěřů, což se taky splnilo. Přihlásil jsem se za účelem, abych vyhrál celý turnaj, což byl také kámen úrazu, protože jsem nevěděl, že tu jsou takoví bijci jako Fatality (pozdější vítěz turnaje) nebo H34D. A ceny mě taky samozřejmě lákaly, ať už 3. místo po 1. nebo i losování.

3) Jak jsem říkal, na začátku jsem čekal, že to vyhraju (přemotivovanost), nakonec jsem skončil ve čtvrtfinále, i přesto jsem ale spokojený s výsledkem. Pokud bude i další turnaj, chci skončit rozhodně později, přece jenom, čim dál, tím líp.

4) Líbilo se mi celkové naplánovaní akce, a to i datum konání, které mi vyhovovalo, poměrně dobře udělané skupiny a pavouk. Moc se mi líbily zápasy s PRIVATE MARTIN a j.calling.2bad. Bylo plno napětí a moc jsem si je užil. Naopak s ChimeraEye jsem byl úplně mokrý, protože to byly nervy až do konce.

5) Snad jen jedna věc by se dala vylepšit, a to je aspoň jeden server navíc, protože to čekání na to, až se odehraje zápas a my můžeme jít, je někdy deprimující. Nic víc bych nenašel.

5. – 8. Drekt
1) 23 let/Brno. Quake III Arena jsem hrával jen rekreačně cca před 10 lety. Quake Live jsem začal víceméně hrát a trénovat až po oznámení DH turnaje.

2) Očekával jsem hlavně zábavu, což se naplnilo.

3) Se svým výkonem spokojený jsem. Že mě z play-off vyřadil Fatality (aktuálně 14tý nejlepší hráč v ČR), snad není pro někoho s rankem začátečník ostuda, ačkoli mě mrzí, že jsem dostal právě jeho a šanci na postup do semifinále jsem měl tedy mizivou 😀

5. – 8. marwel – nevyjádřil se

9. – 12. ChimeraEye
1) Jmenuji se Patrik ale všichni mi říkají Štrůdl. Ve hře Quake Live hraji pod nickem Voidle. Zkušenosti s Quakem mám jen sporadické a to hlavně z let mladších s Quake 3 Arena. Je mi 25 let. Bydlím v Č.Budějovicích a o hry se zajímám asi od svých 13 let. Aktivně jsem hrál různé turnaje v CS 1.6 (amaterské, klubové, školní..) a Warcraft 3. Momentálně jsem uvolnil prostor MOBA a MMo hrám (LoL, Smite, Lotro, Defiance,..).

2) Od turnaje jsem hlavně očekával zábavu, uvolnění a trochu toho hecu. Přihlásil jsem se ze stejných důvodů a poznaní nových lidí.. Ceny jsem nijak neřešil.

3) Se svým výkonem jsem překvapivě spokojen a jsem rád, že jsem se dostal poměrně daleko 🙂

4) Organizace byla skvělá podle mého, stream a komentování také. Vypíchl bych můj první zápas porti Lauroně, kde nadšení vystřídal pot a nervy, ono hrát proti této zabijácké ,,ŽENĚ´´ je o nervy, pro muže na druhé straně. Mužské Ego je křehké :D:D:D

5) V momentální chvíli mě nic nenapadá.

9. – 12. Laurona
1) Jsem z Prahy a hrám se věnuji přibližně od mých cca 10 let. Je pravda, že střílečky nehraji moc často, avšak ke Quaku – především ke druhému dílu, mě váže převážně nostalgické pouto. Quake 3 Arena jsem hrála pouze několikrát během hodin informatiky na střední škole.

2) Do turnaje jsem se přihlásila hlavně kvůli zábavě, poznání nových lidí a ověření svých dovedností. O ceny mi ani tak nešlo.

3) Se svým výkonem jsem velice spokojena 🙂 Jediná prohra, která mě mrzí, je hned první zápas turnaje s ChimeraEye, jelikož chybělo k opačnému výsledku velice málo.

4) Organizaci musím pochválit a nenapadá mě nic co bych vytkla. Nejvíce mě potěšila komentovaná utkání. Za můj nejlepší zápas považuji právě utkání s ChimeraEye. I když jsem prohrála, prožívala jsem ho asi nejvíce.

9. – 12. Indian – nevyjádřil se

9. – 12. PRIVATE MARTIN – nevyjádřil se

13. Hellrampage – nevyjádřil se

14. – 21. Kunick
1) Moje jméno je Martin Kocourek, 29 let, zadaný, bezdětný, student biologie. A rodná víska zove se Zděchov. A stejně strohá jako mé představení je i má historie s Quake-m. Jednou jedinkrát jsem hrál Q3A na jedné kamarádské lan-párty, kde jsem kupodivu nedostal až takový nářez jak v některých zápasech DH řežby. Poté uběhlo několik dlouhých let a jeden „kamarád“ (nejspíš potřeboval lehkého soupeře na zvýšení sebevědomí) mi navrhnul, zda bych nechtěl zkusit takovou zábavnou hru. Tak jsem se zaregistroval na databázi a zúčastnil se jednoho ze čtvrtků. A pak to šlo rychle… první smrt, druhá smrt, náhodné přežití víc než půl minuty a dokonce i první výhra – to díky týmovému zápasu o:)

2) Z předchozí odpovědi je jasné, že do turnaje jsem naskakoval jen s nejvyššími ambicemi a vše, co nebylo výhra, mi bohatě stačilo. Hlavní důvod, proč jsem se přihlásil, vidím v tom, že pořadatel mi falešně vnutil představu, že si zahraju proti hráčům se stejným skillem (ten pořadatel je ale podlý manipulátor 🙂 – pozn. pořadatele) – což se mi povedlo až v samotném závěru turnaje. Samozřejmě, že ceny mě lákaly. Ale daleko více jsem si věřil v závěrečném slosování, než v soutěžní části. A tipovací soutěž mi konečně umožnila zúročit všechny ty hodiny, které jsem protrpěl nad přednáškami statistiky. Bohužel ani tady to nakonec nedopadlo.

3) Tak řekněme, že jsem tajně doufal v alespoň dvojnásobný počet bodů. Ale celkově si nestěžuju a myslím, že můj výkon s postupující fází turnaje jednoznačně gradoval!

4) Asi nejlepší fází bylo play-off a streamy s komentářem. Přece jen zasvěcený komentář občas donutí člověka všimnout si věcí, které jako laik úplně přehlédnu. A určitě bych vyzdvihnul tipovací soutěž; „prkotina“ ale vnesla další prvek soutěže.

5) Vylepšit by se asi moc věcí nedalo. Při daném formátu se jednalo o kvalitní akci. Na druhou stranu pro případné budoucí ročníky by šlo zavést několik drobností, které by turnaj mohly ještě více zatraktivnit. V play-off by nemuselo být špatné udělat takové malé předzápasové speciály: porovnat statistiky obou hráčů, jejich silné a slabé stránky z předchozích zápasů. Které mapy jim sedí a které ne. A na to navazující systém sázek. U něho bych si dovedl představit, že by se mohly navázat na systém bodů na DH a byly by zpřístupněny pro všechny uživatele DH. Myslím, že by to přitáhlo větší zájem komunity. Hlavně pokud by nějaké zpravodajství bylo zpracováno graficky poutavě. Za vyzkoušení by možná stalo i nahrávat zvukovou stopu vyjadřování, výkřiku a klení jednotlivých hráčů. Myslím, že po sestříhání by mohl vzniknout zajímavý pořad.

14. – 21. FildasCZ
1) Narodil jsem se v Rakovníku a brzo mi bude 30, hraní se věnuju od 2. poloviny 90. let. Hrát online-lan hry jsem začal někdy v roce 96. Aktivně to začlo v období, kdy u nás ve městě byla první herna, kde jsme hráli hlavně half-life, quake 2, 3d arenu, counter strike a postupem času i Warcraft 3, diablo 2, call of duty 1, return to castle wolfenstein, doom, medal of honor apod.

Quake Live jsem si zkusil někdy v roce 2010? No a vím, že kamarád tenkrát přišel se zprávou a říkal, že quake zas oživl, tak jsem to občas zahráli, ale ne nějak převratně moc. Popravdě nejdéle jsem to hrál asi hodinu a to minulý rok.

Herní úspěchy jsem nějaké zažil, ale popravdě už ani nevím názvy těch turnajů 😀 vím, že něco s Call of duty 2, unreal, heroes of newerth, dota 2, world of tanks, cs:go. Neherní úspěchy jsem měl v hokejbale, který mi hodně dal. Tenkrát jsme hráli mistrovství ČR, kde jsem skončili na 5 místě.

2) Od turnaje jsem očekával hlavně zábavu a zajímala mě síla hráčů, kdy můj favorit byl Fatality. Očekávání se mi splnila a jsem velice vděčný organizátorovi, který do toho vložil nejen svůj čas, ale i své peníze. Upřímně jsem se přihlásil s trocha egem, protože aktivně hraju střílečky hlavně BF, Cod, Cs a tak jsem si myslel.. :D.. Ceny mě lákaly možná až moc.

3) Jsem zklamaný, protože tenhle styl 1vs1 mi absolutně nejde a myslím si, že to bylo dost znát. Největší problém byly lagy a bojoval jsem s nimi víc než s hráči.

4) Mně se líbilo, jak vše vycházelo organizačně, vůbec ty nervy něco takového pořádat. A vlastně jediný zápas, který jsem si fakt vychutnal a to bez lagů a nervů byl s Lauronou :).

5) Co se nepovedlo, byl poslední zápas s Famossem, kde jsme se zdlouhavě domlouvali na termínu a když jsme začli konečně hrát, tak začly hrát i lagy a to byl konec. Vylepšit by se dalo spousta věcí a to hlavně jiné mapy, seděla mi jenom jedna, a co si budeme povídat z mé strany je to většinou o mapách. Chtěl bych vylepšit z mé strany hlavně správné načasování a lépe kombinovat zbraně. Určitě jsem čekal více hráčů, ceny byly velké a hráčů dost málo.

14. – 21. Deimos
1) Jmenuji se Radek „Deimos“ Marcin, jsem z Brna a Quake Live jsem hrál poprvé. Dříve (2000-2003) jsem hrával Unreal Tournament a poté jsem přešel na Call of Duty (2003-2006), od té doby tohle byl můj první turnaj po 9ti letech. Za největší úspěch považuji možnost jet na WCG do Italské Monzy jako „VIP doprovod“ nebo pozvánku od jednoho klanu na Invexu 2005, zda-li bych za ně nechtěl hostovat na turnaji. Potěší i vzpomínka, kdy mě kluci z nEophyte, poté co jsem se jim osobně představil, vzali mezi sebe a započala družná debata. A bylo by toho víc…

2) O ceny mi určitě nešlo, ale přesto to byla i pro mě a určitě pro ostatní pěkná motivace. Spíš mě lákala zvědavost, jestli můj skill bude stačit, a ani jsem nebyl moc překvapen, že vůbec nestačil, konkurence byla o 2 třídy lepší…

3) …takže tak napůl. Přesto mě potěšilo, že jsem měl pocit, že se každým zápasem zlepšuji a že jsem nakonec urval alespoň jeden bod.

4) Líbil se mi první zápas s Lauronou a taky poslední asi nejvyrovnanější zápas. Líbil se mi přístup hráčů (soupeřů) a jejich ochota na mě počkat nebo domluvit jiný termín. Líbil se mi systém turnaje (po 2 letech zkušeností s pořádáním turnajů/lig kdy ten nejpočetnější měl asi 600 hráčů) vím, jak obtížné to je především po stránce férovosti a vyváženosti. Organizačně paráda a přístup Kwokyho znamenitý. Byl jsem ohromen.

5) Neřekl bych nepovedlo, ale spíš překvapilo. Překvapil mě velký rozdíl ve skillu mezi jednotlivými hráči, čekal jsem to víc vyrovnanější.

14. – 21. Victor
1) Čau, jsem victor a ql turnaj sem hrál pod nickem vittor. Moje herní historie je už myslim cca 20 letá, takže jsem zkušený pařan. Co se Quaka týče, tak jsem hrál snad všechny díly. Q3 jsem vedle Unreal tournamentu nehrál tolik páč mi nepřišel tolik zábavný (nešly dělat headshoty sniperkou 🙂 Co se Ql týče, tak sem ho začal hrát hned, jak se dověděl, že je zadarmo v prohlížeči a začal do něj verbovat lidi a o víkendech si s kámošem zahrál pár map.

2) Z turnaje jsem měl trochu strach z neúspěchu a potupy. Očekávání jsem neměl velká a prostě sem se zapojil do další fajn DH multiplayer hry.

3) S výkonem spokojený jsem i když samozřejmě mohl být lepší, kdybych pravidelně trénoval, ale nechtěl sem to brát moc vážně, to by mě pak nebavilo.

4) Líbilo se mi, že z technického a organizačního hlediska všechno fungovalo jak mělo a oceňuji množství vložené práce a energie Kwokyho. Jinak zápasy mě bavily hrát i sledovat více než MS v hokeji 🙂

5) Nepovedlo se to, že sem dostal rýmičku a dalších zápasů sem se neúčastnil, takže pro příště zlepšit imunitu 🙂 A Kwoky byl málo benevoletní mým návrhům. Byl bych rád, kdyby se další duely hrály s max vybavením, aby se hra nezvrtávala ve sbírání sladkostí po mapě. Co takhle instagib?

Ps: Ať to Kwokyho dál baví. Je potřeba více takovýhle snaživců pro DH 😉
3,2,1 FIGHT !

14. – 21. Can
1) Je mi 30, moje první herní zkušenosti začaly na přístroji Didaktik 🙂 K prvnímu pc jsem se dostal přes různé „vietnamské napodobeniny“ a PS 1 až v roce 2000 a od té doby už hraji jen na pc i když konzolím se nebráním, ale žádnou už nevlastním a asi ani nikdy vlastnit nebudu 🙂

Moje herní historie v QL začala těsně před turnajem na DH, dříve jsem ho vůbec nehrál, onlinovky jsou pro mě španělská vesnice 🙂 Jinak herní úspěch je pro mě každá dokončená hra, neúspěch nedokončená 🙂 zásadnější rozdělení asi nemám.

2) Jelikož jsem neměl s hraním online ani QL žádné zkušenosti, očekávání nebyla vlastně žádná, vůbec jsem netušil do čeho jdu, ale nakonec to byla docela sranda a bylo fajn si zkusit zase něco nového. Do turnaje mě tak nějak přivedla Laurona, která se zmínila, že se přihlásila, tak jestli bych nešel hrát taky (asi věděla proč to chce, když mi pak napráskala 🙂

O cenách jsem ani nepřemýšlel, protože že bych se dostal někam dál, to mě ani ve snu nenapadlo 🙂 I když jsem nakonec vyhrál v závěrečném losování, ale to mi na začátku tak nějak uteklo, že tam tahle možnost vůbec je.

3) Se svým výkonem v turnaji jsem spokojen pouze v tom, že jsem ho dokázal odehrát, jinak žádná sláva. Chce to fakt i trénovat a naučit se to hrát pořádně. Ale na první dobrou se to dalo čekat, nejsem talent na střílečky 🙂

4) Líbilo se mi, že se převážná většina zápasů odehrála, i domluva zápasů byla v pohodě a hlavně závěrečné komentované přenosy byly naprosto super (až na občasný výpadky Twitche, ale to je technická záležitost, YT by byl asi lepší, ale asi chápu, proč Twitch)

5) Příště Zaklínač 3 pro každého 😀 Asi jen více komentovaných přenosů, pokud možno na YouTube, jinak jsem se opravdu bavil, díky moc za celou organizaci!

14. – 21. Famoss
1) Má historie v Quake Live je velice krátká. Začal jsem jen díky kamarádovi Jarkovi, který byl můj spolužák na základní škole a jsme nejlepší přátele doteď, takže se dá říci že jsem v této hře odehrál jen pár her s ním, turnaj a čtvrteční tréningy 🙂

Bude mi čerstvých 24, pocházím z Ostravy, hry hrají od svých 13 let. Mé herní úspěchy se dají počítat asi počátkem roku 2005, kdy vyšla hra Call od Duty 2. O tuto hru jsem se moc zajímal a mám v ní nahráno určitě několik set ne-li přes 1000 hodin a to jen díky toho, že jsem byl členem profi teamu. Na velkém turnaji v Německu jsme skončili těsně pod plackou, jinak u nás jsme vyhrávali často 🙂 Jinak o svých neherních můžu zatím říct jen QL a to se snad zlepší a MK 9 a 10 kde mi Jarda (j.calling.2bad) stále u Whisky a jiných přátelských posezení při nápojích dává na prdel 🙂

2) Očekával jsem spíš, že budu sledovat taktiku hráčů, to se splnilo sic taktika této hry není můj šálek kávy (díky toho je jasné proč ani kávu nepijí). Chtěl jsem do turnaje jen, abych se pobavil a poznal nové lidi ve hře (pravda je, že mě některé zbytečné smrti neskutečně naštvaly), ale furt to byla hlavně zábava a ceny jsem neřešil, neměl jsem důvod. Ne, že by nebylo hezké vyhrát a říct, že o cenu nikdy nikomu nešlo, by bylo pokrytecké, ale já počítal vzhledem ke svým dovednostem, že jde jen o zábavu a cena pro mě bude, když někoho porazím, což se i v několika případech stalo 🙂

3) Můj výkon byl limitovaný i mou nervovou soustavou, bohužel mě indispozice zapřičinily i testy ve škole, na které jsem musel myslet, takže soustředěnost určitě nebyla taková, jakou jsem očekával ,ale zase na druhou stranu každý frag mě potěšil, takže spokojenost tam určitě je.

4) Celkově se mi líbil tenhle nápad, protože mi to pomohlo se dostat do kolektivu, aspoň trošku se domnívám a nejsem teď jen někdo, koho nikdo nečeká, ale ostatní mají už trošku ponětí kdo jsem (i když je pravda, že ještě spoustu hráču mě nezná a musí si říkat „kdo to sakra je“).

Můj nejhorší zápas byl s Lauronou, ale i když tam byla nejhorší indispozice a nechuť ze hry kvůli mnoha úkolům, nemohu jí upřít její kvalitní hru (prostě hrála v tu chvílí líp a tím mě porazila). Můj nejlepší zápas bych asi vyhlásil ten, kdy jsem šel proti Drektovi. Myslím, že rozdíl nebyl mezi námi tak velký a že to muselo být velice napínavé na obě strany i pro nezaujaté oko 🙂

5) Nejvíc se mi nepovedla hra proti Private Martinovi… velice jsem se nedokázal soustředit na to, co jsem se naučil a nedokázal jsem využit toho, co umím i z jiných her, což je čekání. Pokaždé jsem tam nerozvážně naběhl a to mě stalo další část mé nervové soustavy, která se každou další smrti jen zhoršovala. Myslím, že to chce hlavně klidnou hlavu a soustředit se hlavně na svou hru a nesledovat čas 🙂

14. – 21. Chark
1) S hrami jsem se poprvé setkal u kamaráda ještě na kazetovém přehrávači (a taky jsem se dostal k tomu klasickému Pongu v dřevěném obalu). Jako základ hraní ale považuji Didaktik M (asi se tak jmenoval). Střílečky mě obecně hodně baví, obzvlášť ty od id Softu. Nejlepší z Quaků je pro mě Quake 1. Ke Quake 3 Arena jsem se poprvé dostal prostřednictvím dema na Score CD. A už mě neopustil. Nicméně beru to pouze jako zábavu a toto byl vůbec první turnaj, kterého jsem se takto zúčastnil. Samozřejmě nepočítám střílení s kamarády po lokální síti a v současné době jen tak ve FFA.

2) Nepočítal jsem, že se umístím nějak vysoko a mé očekávání se naplnilo. Duel jsem hrál vůbec poprvé a asi u něj nezůstanu. Vyhovuje mi spíš takový větší mumraj jako je ve FFA. Přihlásil jsem se jen, abych si to zkusil a abych zjistil, jak takový turnaj probíhá. Ceny a možné výhry nehrály v mém případě žádnou roli.

3) Jak říkám, neočekával jsem, že budu nějak úspěšný a tak to i dopadlo 🙂

4) Turnaj se mi líbil, je to hodně o něčem jiném si jen tak zastřílet a nebo bojovat o umístění v tabulce. Docela mě překvapilo, že QL se dá brát i jako téměř vědní disciplína. Nikdy jsem v tomto ohledu tak dalece nepřemýšlel. Co se organizace týká, tak mi vyhovovalo domlouvat se navzájem s protihráčem na čase souboje. O skvělých zápasech se v mém případě moc mluvit nedá, i když jednou jsem prohrál jen o jeden bod 🙂

5) Organizačně mi všechno vyhovovalo, tudíž nemám žádné výhrady.
Díky za organizaci, muselo to stát hodně úsilí a hlavně času zorganizovat a dohlížet nad takovou akcí. Přeji hodně takových úspěšných turnajů do budoucna.

14. – 21. Crash
Za ty tři roky co se aktivně účastním dění na DH, to byla jedna z nejlepších akcí co jsem tu zažil, takže pochvala. 🙂

1) Vzhledem k tomu že je mi přesně 40 let, tak by se mohlo zdát, že toho mám herně hodně za sebou, ale když tu vidím uživatele, kteří mají odehráno i přes 1000 her, tak jsem vlastně dost břídil. Když nebudu počítat nějaké dřívější náhodná setkání s hrami, tak má herní historie začala roku 1990, kdy jsem se stal hrdým majitelem již zastarávajícího počítače Commodore C64 a na něm mastil 8-bitové herní hity. Vzápětí jsem začal otravovat šťastnější kamarády, kteří měli k dispozici Amigu a poté i první PC. Já se k vlastnímu PC dopracoval až v roce 1998. V té době jsem hrál hlavně strategie, letecké simulátory a pak taky NHL, vzhledem ke zlatému hokejovému období. Naopak mě skoro úplně minuly RPG hry a vlastně i adventury, protože s mojí angličtinou to nebylo tehdy valné, internet ještě moc rozšířený nebyl, takže ani k překladům jsem se moc nedostal.

Možná bych mohl i jako zajímavost říct, že mě také totálně minuly konzole. A když říkám totálně, tak skutečně myslím totálně. Nejenom, že jsem nikdy žádnou nevlastnil, ale až do nedávna, jsem nikdy na žádné nic nehrál. Někdy v roce 2002 došlo u mě k pozvolnému hernímu útlumu, ne že bych vůbec nehrál, dál jsem si mastil svoje Settlers II, Transport Tycoon, Civ 2 atd., ale naprosto jsem přestal sledovat herní průmysl, a vlastně ani žádnou novou hru jsem si tehdy nepořídil. To trvalo až do roku 2007, kdy jsem si pořídil novou herní mašinu a objevil jsem Trackmanii a s ní i kouzlo multiplayeru. Do té doby jsem byl v podstatě čistokrevný singl-playerista. Trackmania mě držela další tři roky ale jezdil jsem jen rekreačně na různých serverech, nicméně v roce 2010 jsem se odvážil přihlásit do české kvalifikace WCG 2010, abych následně pochopil, že na českou špičku absolutně nemám, a tím mě vlastně přešla i tříletá posedlost Trackmanií. Následně začalo moje retro období, kdy jsem začal hledat hry, o kterých jsem v těch 90. letech četl v časopisech, toužil po nich a nikdy si je nezahrál. Tak jsem se dostal na výbornou slovenskou stránku Oldgames.sk, kde jsem pomáhal s vytvářením databáze článků ze starých herních časopisů a pak také přispěl tvorbou herních deníků z několika starých her, hlavně ze série The Elder Scrolls. No a od roku 2012 jsem zakotvil na DH, která se postupně stala mým hráčským domovem.

2) Co se týká Quake Live resp. Q3A, tak jsem úplný nováček, Q3A jsem nehrál nikdy, a Quake Live jsem nainstaloval až letos, když se začaly pořádat ty čtvrteční seance. Steam mi ukazuje že mám odehráno 45 hodin, tak to je má veškerá zkušenost s QL. Ani s jinými online FPSkami moc velké zkušenosti nemám, hrál jsem nějakou dobu freewarový Assault Cube, ale jinak mě multiplayer nikdy moc nelákal. Takže jsem od turnaje nečekal vůbec nic, šel jsem do něj s olympijskou myšlenkou „zúčastnit se“ a hlavně se pobavit, a třeba i někoho trochu potrápit. O cenách jsem skutečně neuvažoval, dokonce jsem v průběhu turnaje úplně zapomněl, že byly nějaké ceny vyhlášeny. 🙂

3) Se svým výkonem jsem v podstatě spokojený, vyhrál jsem dva zápasy, což jsem vůbec nečekal. A ještě víc si možná cením toho, jak se mi hned v prvním zápase podařilo v Campgrounds potrápit budoucího semifinalistu Garreta, když jsem po polovině zápasu vedl 5:0. Přestože jsem to nakonec prohrál, tak ten zápas jsem si fakt užil. Jediná kaňka na mé spokojenosti, jsou technický problémy s internetem, kvůli kterým jsem nakonec musel vzdát rozšířenou skupinu, to mě mrzí, ale to se fakt nedalo.

4) Organizačně byl podle mě turnaj zvládnutý skvěle. Kwoky si s tím dal práci, připravil server, v podstatě všechny zápasy sledoval, a to výborné komentování závěru turnaje, to jsem byl velmi překvapen, a smekám až k zemi. Já bych pak jako nováček rád vyzdvihl i ty tipy a videonávody pro začátečníky, které byly zveřejněny před začátkem turnaje. Mě třeba to hodně pomohlo k tomu, abych tam jen tak bezhlavě nelítal, ale věděl jsem, že se musím naučit mapu, vědět kde je mega a brnění, snažit se sledovat čas, a přemýšlet i o zbraních. Ne že by se mi to všechno ve hře dařilo aplikovat, ale s těmihle nejzákladnějšími znalostmi, ta hra dostává úplně jiný rozměr, a člověk pochopí, že to není jen nějaká tupá střílečka.

5) Marně přemýšlím, co by se dalo ještě vylepšit, ale nic mě nenapadá. Mojí jedinou připomínku ke komentování, že bys mohl více upozorňovat na přepnutí pohledu z jednoho hráče na druhého, jsi v těch finálových zápasech aplikoval naprosto bravurně, takže znovu velká pochvala. 🙂